باتری SLA چیست؟
باتری سرب اسید اولین نوع باتری قابل شارژ( باتری شارژر) است که هنوز به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود داشتن یک نسبت بسیار کم انرژی به وزن و نسبت انرژی به حجم کم، توانایی آن در ارائه جریانهای پررنگ بالا به این معنی است که سلول نسبت نسبتا بزرگ نسبت به توان و وزن دارد.
این ویژگی ها همراه با هزینه کم آنها را برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری جذاب می کند تا جریان مورد نیاز موتورهای شروع کننده خودرو را فراهم کند.
انرژی الکتریکی تولید شده توسط یک باتری اسید تخلیه می تواند به انرژی آزاد شود وقتی که مولکول های شیمیایی قوی مولکول آب (H2O) از یون های H + اسید و O2-یون های PbO2 تشکیل می شود. در عوض، در طول شارژ باتری به عنوان یک دستگاه تقسیم آب عمل می کند و در حالت شارژ انرژی شیمیایی باتری یو پی اس عمدتا در اسید ذخیره می شود.
باتری های اسید سرب مهر و موم شده :
امروز ما درباره باتری های اسید سرب مهر و موم صحبت خواهیم کرد: اصول و برخی اطلاعات دیگر که ممکن است در مورد این تکنولوژی جالب توجه شما باشد.
یک اسید سرب مهر و موم شده (SLAB) از صفحات، سرب و محلول اکسید سرب با نسبت آب اسید سولفوریک 35٪ به 65٪ تشکیل شده است.
دو نوع از SLAB ها وجود دارد: (SLAR) ( آغازگر) و SLAB عمق چرخه. SLAB Start / Cranking طراحی شده است تا یک سرریز انرژی سریع اما کوتاه که در موتورهای شروع / خم کردن موتور وجود دارد. این نوع از SLAB ها از بسیاری از صفحات نازک ساخته شده است.
حلقه عمیق SLAB انرژی فوری کمتری را به ارمغان می آورد اما قدرت پایدار برای مدت طولانی را فراهم می کند. از SLAB cycles عمیق استفاده می کنیم تا قایق های ما و چرخ دستی های گلف خود را به کار گیریم، که هر دو به انرژی بیشتری نیاز دارند. این نوع از باتری ها نیز در مقایسه با SLAB شروع شده از صفحات ضخیم تر، اما کمتر است.
همچنین به اصطلاح ترکیبی (باتری دو منظوره) ترکیبی از این دو نوع SLAB است، اما من توصیه می کنم از یک مورد خاص برای نیازهای خود استفاده کنید.
اگرچه اساسا دو نوع SLAB وجود دارد، اما دارای سه زیر مجموعه است: سلول مرطوب (آب گرفتگی)، سلول ژل و مات شیشه ای جذب شده (AGM).