14 مرداد

تامین برق اضطراری در بانک ها

تامین برق اضطراری در بانک ها

تامین برق اضطراری در بانک ها

تامین برق اضطراری در بانک ها

تامین برق اضطراری در بانک ها :

برق اضطراری در بانک ها: بسیاری از شرکت ها، موسسه ها و کارخانجات و یا حتی بانک ها با ایجاد اختلال ناشی از خاموشی یا قطعی برق دچار مشکلاتی می شوند و از هزینه های واقعی و تأثیراتی که می توانند در عملکرد خود در زمینه برق اضطراری ممکن است داشته باشند، آماده نیستند و آگاهی ندارند. بنابراین تامین برق اضطراری در بانک ها بسیار ضروری است.

در حالی که قطعی برق از شبکه های ملی (مرکز) ممکن است چندین ساعت طول بکشد. برخی از خاموشی ها می توانند روزها ادامه داشته باشند یا حتی هفته ها موجب قطع تولیدات و زیرساخت های مهم شود. مانند شبکه های ارتباطی، خدمات محاسباتی، خدمات بانکی و مالی، آب، لوازم و بیمارستان ها و… .

نقش مهمی که بانک ها و بخش های مالی در رشد و ثبات اقتصادی دارند چه در سطح ملی و چه در سطح فردی، نیاز به خدمات مستمر و قابل اطمینان دارند.

نیاز به برق اضطراری در بانک ها :

صنعت مالی نیاز عظیمی به قدرت محاسباتی برای تجارت با سرعت و فرکانس بالا دارد و تجزیه و تحلیل و واکنش به بازارها و دسترسی مداوم به خدمات و اطلاعات را به مشتریان ارائه می دهند. در جامعه مدرن خدمات بانکی و مالی نه تنها به روش سنتی بلکه مانند بانک شعب یا دستگاه های خودپرداز به عنوان برنامه فشرده اینترنت، بانک داری مرکز، بانکداری آنلاین و بانکداری تلفن همراه نیز محبوب و مورد قبول مشتریان است.

بیشتر رسانه های اجتماعی، مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین، در فضای سایبر رو به رشد هستند. با این حال، خدمات مالی مبتنی بر فناوری اطلاعات به شدت به زیرساخت های محکم به عنوان ستون فقرات این عملیات متکی هستند. هر روز، مقدار حیرت انگیز از داده های جدید باید تولید، پردازش و ذخیره شود تا بانک ها برای گردش مالی مشتری بهینه را ارائه دهند.

امنیت داده ها در برنامه ها :

مصرف کنندگان نسبت به امنیت داده ها و اطلاعات، حساس هستند. صلاحیت مؤسسات در حفاظت از اطلاعات شخصی خود، با به حداقل رساندن خرابی به دلیل مسائل فنی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

در حالی که سهولت استفاده در تعامل با یک مرکز داده مبتنی بر ابرقدرت، می تواند بی دردسر و دشوار به نظر برسد. تقریباً بیشتر کاربران مشاغل ارائه دهنده آن را می شناسند. برای حفظ امنیت، راه حل هایی برای سرمایه گذاری های مهم در سخت افزار و عملیات نیاز دارند که قابل اعتماد و در همه زمان ها قابل دسترسی باشد.

تجهیزات دیجیتالی مدرن، از ریزپردازنده ها استفاده می کنند که با فرکانس های چند گیگا هرتز اجرا می شود و میلیون ها عملیات در ثانیه انجام می دهند. اختلال در تأمین برق تنها چند میلی ثانیه می تواند هزاران اساس را مختل کند. عملیات، به طور بالقوه منجر به نقص و از بین رفتن داده ها شود. و همین طور از اکوسیستم IT بانکداری، خدمات مالی و بیمه صدمه می بیند.

UPS از عملیات حساس در امور بانکی و مالی محافظت می کند. سیستم های یو پی اس در اندازه و عملکردهای بسیار متفاوتی هستند. از کوچکترین محافظ یک کامپیوتر واحد گرفته تا یک دستگاه خودپرداز که به سیستم های گسترده ای برای محافظت از مراکز داده بزرگ طراحی شده اند مثل سیستم های مدرن در شرکت های مالی و بانکی.

شرکت های بانکی سیستم های کوچک تری را هم حفظ می کنند که بسیاری از آنها به یک فرد نیاز دارند محافظت از برق دستگاه اتوماتیک خودکار (ATM) یکی از سیستم های معمولی است که به آن نیاز است. یو پی اس آنلاین برای محافظت از ناهنجاری های احتمالی در منبع تغذیه ساخته شده است. دستگاه های خودپرداز را می توان در همه جا یافت مثل شعبه های بانکی، ساختمان های اداری، هتل ها، مناطق مسکونی، فروشگاه ها و … .

چالش های برق زیادی در دستگاه های خودپرداز وجود دارد. هزینه چالش ها، شامل میانگین انرژی مصرف شده ی روزانه توسط دستگاه های خودپرداز است. دستگاه های خودپرداز منجر به برق ناپایدار می شوند که به نوبه خود منجر به قطع خط ارتباطات می گردد. تعویض سرور پایین می رود و صفحه های یخ زده منجر به از دست رفتن معاملات و مشتریان می شوند.

اتوماسیون برق :

اتوماسیون شعبه در بانک ها، خدمات مشتری و تجهیزات IT را به یک بانک متصل می کند و نه تنها در بانک ها بلکه در موسسات بیمه و اوراق بهادار، برای جلوگیری از هزینه های لازم به حفاظت از قدرت پشتیبان و قابل اعتماد احتیاج دارند.

نیرو دادن به مراکز داده :

مراکز داده ای که توسط شرکت های بخش BFSI برای ذخیره سازی و پردازش داده ها مورد استفاده قرار می گیرند، حیاتی هستند. دیتاسنتر بار بحرانی روزانه را تشکیل می دهد که عملیات سازمان و نقش اصلی را به عنوان ستون اصلی محاسبه داده های مالی ایفا می کند.

سرورها، انبارها، روترها و سوئیچ ها، IT اصلی هستند. و تجهیزات موجود در دیتاسنترها هزینه خرابی را اتخاذ میکنند. متوسط ​​هزینه در هر ساعت از خرابی به دلیل اتوماتیک بودن آن، بیشتر می شود.

عملیات تجاری در بخش های BFSI :

مراکز داده در امور بانکی و دارایی برای تطابق با سیستم های قدرت اضطراری قوی ای دارند عملیات خود را به منظور حفظ قدرت برای عملیات حساس در شرایط نامطلوب. مقدار زیادی از داده ها، مراکز داده بسیار مصرف انرژی دارند. علاوه بر این، کلیه شعب، دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین وابسته به مراکز داده هستند. بنابراین، راندمان بالای انرژی و در دسترس بودن نهایی سیستم UPS مهمترین معیار برای استفاده از CIO است.

منبع : شرکت یو پی اس مکلسان